Japan testirao superbrzi voz

maglev500kmhJapan je testirao po prvi put svoj plutajući voz koji se kreće neverovatnom brzinom do skoro 500km/h. Nova generacija japanskih vozova L0 serije poseduje najnoviju tehnologiju magnetne levitacije koja zamenjuje konvencionalne točkove.

Vozovi budućnosti su testirani po prvi put i očekuje se da će na tržištu da se pojave 2027. godine. Prvih pet delova ovog visokotehnološkog voza su prikazani na jednoj test stazi u okviru prefekture Jamanaši (Yamanashi).

Novi voz kojeg je dizajnirala Central Japan Railway Co (JR Tokai) će u početku da povezuje centar Tokija sa Nagojom, čime će skratiti vreme sadašnjih superbrzih vozova za pola, sa 90 na 40 minuta. Konačni voz imaće 16 vagona koji će prevoziti 1000 putnika odjednom, i planovi su da se železnička linija proširi do Osake do 2045.godine. Glavni plan je da se napravi superbrza maglev transportna mreža širom zemlje.

Davne 1964. godine Japan je stavio u prvi plan transportnu tehnologiju nakon što je otkrio svoj prvi superbrzi voz – „šinkasen“ – uoči održavanja Olimpijskih igara u Japanu. Od tada, Japan je postao poznat kao zemlja najsofisticiranijeg  svetskog železničkog sistema, sa superbrzim vozovima koji idu do 320 kilometara/h i sa više od 2250 kilometara železničke pruge.

Šinzo Abe, premijer Japana, trenutno radi na širenju prodaje japanske tehnologije železničkog sistema i električnih centrala zemljama u razvoju poput Indije. Inače Indija planira da iskoristi japansku tehnologiju superbrzih vozova da bi železnicom spojila Mumbaj (Bombaj) sa Ahmedabadom.

Danas, 60 godina nakon uvođenja prvog superbrzog voza u zemlji, Japan puno investira u maglev tehnologiju da bi i dalje bio u vrhu železničke tehnologije. Rivalstvo sa Kinom je veliko, s obzirom da je Šangajski maglev sposoban da putuje do 432 km/h, mada ide 246 km/h zbog ograničene dužine pruge.

Izvor: Telegraph UK

Postavi komentar