Suši renesansa u restoranu Moon

moon1U toku nedelje koja je bila sva u znaku Japana, a s obzirom da su tad bili Dani Japana, imao sam priliku da posetim dobri stari Moon Sushi bar u Makedonskoj ulici i da se upoznam sa novim letnjim jelima koje su osvežile bogati meni ovog restorana.

Ja sam o Moonu ranije pisao, i loše i dobre stvari, i išao tamo i probao a i  naručivao sam razne stvari od njih. Moon je nekako uvek bio tu, najbliži i najbolje pozicioniran u gradu, najopušteniji restoran, sa ok cenama, sa raznovrsnom i uvek dobrom ponudom, tako da vremenom prođe i tih pet godina koliko je prošlo od kad je otvoren, ujedno toliko prođe i od mog bloga, koji je tri meseca mlađi od Moon-a.🙂 Stoga mogu slobodno da kažem u ovoj jubilarnoj godini, da je Moon Sushi Bar restoran starosedelac, mesto koje je prepoznatljivo po lepom ambijentu i odličnoj hrani, tj. raznovrsnom japanskom meniju. To su ljudi svakako prepoznali jer teško da ćete danas doći u ovaj restoran a da nema već nekoga ko uživa u specijalitetima restorana.🙂

moon3Ujedno Moon Sushi bar je i prvi restoran koji je omogučio naručivanje japanskih specijaliteta direktno sa njegovog sajta (što mora da se prizna dosta olakšava situaciju a i ne morate da zvrckate)!

Bez obzira da li je sunčano i toplo, ili oblačno i kišno (kako je, recimo, trenutno dok kucam ove redove) Moon je na sigurnom, pa i njegova bašta. U ovom restoranu sam ovog puta kao i u većini puta ranije birao suši kao moje glavno (i omiljeno) jelo. Ja ne bi bio ja, kad ne bih malo eksperimentisao i probao nešto novo, a novi meni prosto traži to od mene, i privlači – slikom i rečju (opisom), kao što možete videti i na mojim slikama.

Imao sam priliku ovog puta da probam nove maki i spring rolnice i dva seta kalifornija rolnica, kao i fenomenalan tatar losos!moon5

Možda sam vas buni ovo što sam zadnje napomenuo, ali ne dajte se zbuniti – da, to nije klasičan suši jer tartar losos sa svežim i dimljenim lososom, mangom i krastavcem i crnim tobikom na vrhu je za mene otkriće! To naravno nije jedina tartar opcija ali ono što sam probao tog popodneva je preukusno! Ovaj tartar je na početku menija (u restoranu), može da vam bude kao predjelo dok druge može sasvim pristojno da zasiti. Tanjušno iseckani rezanci lososa kako svežeg tako i dimljenog fantastično su bili poslagani sa parčićima krastavca i manga u ovoj kružnoj slagalici. Dok odvajate viljuškom deliće pomislićete da zaista ima nekih  dugačkih tankih rezanaca u tome, ali ne, to je samo losos🙂. Simpatično i umetnički kreirano i dekorisano, podseća na malu torticu koja leži na listu nori alge.  Za to vam nije potreban soja sos, a pored su i dve kriške tosta ako vam zatreba. Yummy! Toplo preporučujem svakome da proba ovaj delikates jer je to jedna nova zvezda Moonovog menija koju nećete naći nigde drugde!

Posle ovog otkrića, slede i druga… ali da ne zvučim kao Kristofer Kolumbo, ono što sam probao od noviteta sušija jeste nešto zaista vredno pomena. Kao prvo maki rolnice sa pikantnom tunom i mangom – je fantastičan zalogaj, tuna i mango zaista su vrlo ukusni, prava tropska rolna.🙂 S obzirom koliko se koristi avokado i krastavac, mango je zaista dobrodošao. Mislim da je to najbolja maki rolnica koju sam probao u poslednje vreme, tako da mi je na prvom mestu. Spring rolnice, pink boje, sa lososom, ajsberg salatom i crvenim tobikom koje sam probao isto tako obaraju s nogu, vrlo osvežavajućeg i prelepog ukusa. Plene ukusom i teško je odvojiti se od njih, kao i od ovih gorepomenutih rolnica. Dekoracije sušija kao i uopšte svih suši đakonija dela su uglavnom glavnog suši majstora Peđe (na slici gore) koji je svoja kulinarska umeća dodatno proširio  u Francuskoj kod japanskih suši majstora, uostalom kao i svi oni koji su nekad radili i koji rade sa sušijem u ovom restoranu. A i uostalom mnogi današnji suši barovi (ne kažem svi nego veći deo) imaju suši majstore koje je iznedrio Moon, što je pohvalno.🙂

moonEElem, da se vratim ja na degustaciju jer trebam napomenuti kalifornija rolnice!

Letnja uzavrela strast, topli dani koja dolaze (nadam se bar, jer ipak ne živimo na južnoj hemisferi)… Kalifornija….mmm..mislim pre svega na Passion Veggie kalifornija rolnice koje uz šta god da osvežavajuće pijete (možda neki Moon koktel ako sedite u restoranu) itekako savršeno osvežavaju a pritom utiču i na smanjenje sitosti🙂. Ukus ovih rolnica je nešto sasvim drugačije, pošto u Passion Veggiju imate mango, avokado, susam i rukolu! Da, rukola koja poput perjanice štrči na rolnicama uz egzotično slatki mango, avokado i susam zaista daje neku neobičnu notu ovom „kalifornijskom“ sušiju. Meni je zaista skrenuo pažnju, i  ’ladno  preporučujem ovaj lagani zalogaj za vrele letnje dane.🙂

Posle letnjeg osveženja sledi zahlađenje…sa Aljaske. :-) Šalim se malo, ali to aludiram na ime ovih kalifornija rolnicaAlaska. U poređenju s prethodnim, ovde imamo jaču kombinaciju: Dekapon kraba (meni nekako više zvuči na Al Capone krabu! 🙂 ), krastavac, krem sir i mirođija. Znači prilično raznolika selekcija, od svega po malo u rolnici, meni je bila sasvim ok, zanimljiva kombinacija koju trebate probati svakako, sem ako niste strastveni vegetarijanac ili ako postite…😉 Anyway, mađija je sve to, tj. prvo vam skrenu pažnju svojim izgledom i načinom dekoracije, pa onda budete preplavljeni ukusima, utiscima koje zaista se ucrtaju i onda steknete neku sliku šta je ono što vam najviše leži.

Moje slike i moje reči nek vam dočaraju šta imate u Moon-u od noviteta a što nikako ne smete propustiti. Ono što sam probao su nove zvezde Moonovog menija koji su najpopularnije i nakon moje degustacije uverio sam se da je to pun pogodak. Naravno, to nije sve, ima tu još da se proba ne samo od sušija već i od salata (lignja salata recimo za letnje dane), yakitorija (miks mesa i miks riba je novitet) i drugih đakonija…

U toku lepih letnjih dana koji nam stižu svratite na suši u Moon i probajte novotarije letnjeg menija ovog restorana.  S obzirom da je jubilarna godina, restoran Moon  priprema još iznenađenja u toku godine….

——–

Kao što možda već znate iz moje tsunami  liste restorana ali da ponovimo:

Moon Sushi Bar, Dečanska 5/ Makedonska 30 EUROCENTAR

011/3344569
060/7500510

http://moon-sushi.com/

2 comments

  1. Restoran je sjajan,jedan od mojih omiljenih!
    Ali informacija da im je suši majstor završavao školu u Francuskoj je čista laž, dečko je završio srednju ugostiteljsku školu. Šteta je, zaista, ovako divan članak protkati takvim neistinama:/

    • Da li je završio srednju ugostiteljsku školu, ja to zaista ne znam, na to bi mogao on da odgovori. I da li su i šta završavali pre dolaska u restoran Moon ja to ne znam. Samo znam da one kuvare koji se pokažu kao perspektivni, šalju u Francusku, tj. restoran ih šalje u japanski restoran tamo kod japanskih sushi majstora na obuku za pravljenje sušija. Ja sam kriv priznajem, upotrebih reč „školovao“ što aludira na uopšte edukaciju, a to nije sasvim istina. Tako da sam sad promenio par stvari da ne bih pravio zabunu, kao što vidim.

Ostavite odgovor

