Ništa bez Kentucky Fried piletine za Božić u Japanu

    kfc-for-christmas-japan-720x340    Božić u Japanu nije zvaničan praznik, ali veliki procenat stanovništva priprema se da ga proslavi sa tradicionalnom božičnom večerom: naručenom hranom iz KFC restorana brze hrane. 
U Japanu, gde hrišćanska populacija broji ne više od 1% stanovništva, Božić nije zvaničan državni praznik. Većina firmi i državnih institucija radi normalno.
Pa opet, kako se približava Badnje veče, iznenađujuće veliki broj japanskog stanovništva se priprema da slavi ovaj praznik – tako što planira romantični izlaske, uživa u prazničnim ukrasima i priprema se za tradicionalnu božićnu večeru: naručenu hranu iz KFC restorana.
Nije za iznenaditi to što je Božić u Japanu više komercijalnog tipa nego verskog.
20141225-181635-65795578Prva zapisana proslava Božića u Japanu je bila 1522. godine, samo nekoliko godina pre nego što je hrišćanstvo zvanično predstavljeno ovoj ostrvskoj naciji. Mada ono nije dugo trajalo. Hrišćanstvo je zabranjeno 1612. godine i bilo je zabranjeno dok Japan nije prekinuo sa svojom samoizolacijom sredinom 19. veka.
Čak i sa probojom zapadne kulture u to vreme, sve do Drugog svetskog rata Božić nije stekao popularnost kod Japanaca.
Ipak, trebalo je preduzeti par pametnih marketinških koraka 60-tih i 70-tih godina 20. veka, da bi Japan usvojio neke od svojih najpoznatijih božićnih običaja.
Prva ideja je bio božični kolač, koje su robne kuće počele da nude 60-tih godina, kada je Japan počeo da uživa u oporavku od rata što bilo poznato kao ekonomsko čudo. Torte su ponuđene u više različitih vrsta i ukusa, i postigle su iznenadni uspeh i od tada su nezamenljivi dezert na Badnje veče.
strawberry-cake (1)Zahvaljujući tehnologiji u privredi, voće koje se smatralo luksuzom nekad, sad se promenilo. Stvari poput jagoda bile su popularan poklon za oseibo  (お歳暮) , običaj davanja poklona, koji je krajem godine. Tako da napredak u poljoprivredi je omogući da odlične jagode mogu da imaju prinos tokom cele godine, tako da su mogle da se koriste i za božićne torte.
Tako su jagode postale glavni sastojak japanske božićne torte do danas.
Tehnologija u vidu frižidera 70-tih godina omogućila je Japancima da žele sveže stvari na torti poput krema i voća u vidu jagoda. Tako da su od tada torte za Božič bile od krema i jagoda.
Ideja u vezi božićne večere, došla je deceniju kasnije, zahvaljujući Kentucky Fried Chichen kompaniji, koja je otvorila svoj prvi restoran u Japanu 1970. godine.
Processed with VSCOcam with c1 presetDo 1971. godine, prvi KFC restoran u gradu Nagoji počeo je da dobija zahteve od stranih mušterija za božićnom ćurkom. Ćurka nije uobičajeno jelo u Japanu, ali zahtevi su dolazili, i time su inspirisali novu kampanju 1974. godine – Božična Kentucky chicken večera.
To je bio iznenadni uspeh i to je opstalo tako za ovih 40 godina. Japanske porodice često čekaju u redu satima na Badnje veče da bi kupili večeru, koja se sastoji od izbora pržene piletine, salate i božićne torte.
A inače piletina nije bila popularna u Japanu do dolaska KFC-a.
Kentucky Fried Chicken bila je jedna od prvih kompanija koja je iskoristila markentiške mogučnosti povezavši  クリスマスはケンタッキー (Božić je Kentucky) sa praznovanjem. Tako da je ova kampanja utvrdila ovim ime ove kompanije u Japanu, koja čak i danas ima vrhunac prodaje u decembru.
20141225-181635-65795578Naravno, pržena piletina nije jedina božićna tradicija ovde. Tu je i Deda Mraz i pokloni na dan Božića u mnogim domaćinstvima.
I da, tu je i romantika. Božić se smatra najromantičnijim danom godine u Japanu, čak je prevazišao Dan zaljubljenih i sličnnu proslavu jedan mesec kasnije koja se zove Beli dan.
Većina dobrih restorana su bukirani i to puno vremena pre Božića od strane parova koji žele da provedu Badnje veče uz romantičnu večeru. Ljubavni hoteli, koji primaju one koji traže samo par sati boravka, obično su totalno zauzeti zahvaljujući parovima koji žele da tu provedu svoje intimne trenutke.shfxtfmnhvd5lsrqqkbj
Ovo je takođe datum kada su samci dosta depresivni. Jedan restoran u Tokiju na taj dan zabranjuje parovima da ulaze jer želi da samci mogu da imaju mira bar taj dan, mada potez ovog restorana niko nije usvojio od njegove konkurencije.

imagesPrirodno, prodavci su našli idealnu sezonu za širenje svoje prodaje. Robne kuće i većina malih prodavnica i restorana puni su božićnih ukrasa i muzike tokom celog decembra. Puno gradskih parkova i zdanja su prekriveni sijalicama i prazničnim sloganima poput „Happy Christmas“ i „Very Merry Xmass“ (Srećan Božić – oba)

Zaista, i Božić poput prvih dana posle Nove godine postaje pravi shopping dan.

S.J.

tokyorama © 2014

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s